Pečat

Koliko je važan vizualni identitet za tvrtku?


Vizualni identitet tvrtke ili obrta je moćno oruđe s neograničenim rokom trajanja. Sami naziv ove kategorije – vizualni identitet – znači da se radi o ‘osobnoj iskaznici’ tvrtke. Jednako je važan kao i osobni dokumenti izdan od strane odgovornog državnog tijela. 

Vizualni identitet je skup svih obilježja, koji predstavljaju određenu tvrtku ili obrt, koja su stabilna i nepromjenjiva kroz vrijeme. To su obilježja koja se nalaze na logotipu, pakiranju i ostalim poslovnim materijalima te koja predstavljaju određeni brand. Dijelovi vizualnog identiteta se mogu koristiti na službenim autima, službenim dokumentima tvrtke, potpisu elektroničke pošte i slično.

Ono što smo mi primijetili u ovom poslu je da ljudi često brkaju vizualni identitet, logotip i brand. Takve zabune često vode do nerazumijevanja u poslovanju jer poduzetnici današnjice imaju dojam da je to sve isto, te da se odvajanjem ovih triju stavki pokušava izvući više novaca za jedan te isti posao. 

Zato nam je želja približiti vam malo bolje posao kojim se bavimo te na jednostavan način dočarati obujam našeg posla. 

Što uključuje izrada vizualnog identiteta?

Uloga koju ima vizualni identitet je predstavljati određeni brand ili tvrtku bilo kad i bilo gdje. S obzirom koliko odgovornosti nosi vizualni identitet, sigurni smo da nećete taj zadatak prepustiti bilo kome. Naše iskustvo u ovom poslu do sada je pokazalo da poduzetnici najčešće smatraju naš dio posla jednostavnim i svakidašnjim. 

email sučelje

Međutim, osmišljavanje vizualnog identiteta koji će tvrtku ili obrt ‘zastupati’ dugi niz godina poslije nije nimalo jednostavan ili ‘usputan posao’. Itekako smo svjesni da samo trenutak nepažnje ili manjak posvećenosti detaljima može baciti sav naš trud u vodu. 

Detalji važni za vizualni identitet

Stručnjaci koji osmišljavaju vizualan identitet se zovu grafički dizajneri. Zadatak koji ispunjava grafički dizajner nije nimalo jednostavan. Da ne govorimo o onom najtežem zadatku od svih – a to je osmisliti i kreirati cijeli koncept određenog vizualnog identiteta. Vizualni identitet i/ili logotip zubarske ordinacije neće biti ni sličan logotipu restorana, kafića ili udruga koje se bave zaštitom okoliša. 

 

Grafički dizajner se tu hvata u koštac s detaljima koji mu puno znače. Detalji kao glavna djelatnost tvrtke, misija i/ili cilj poslovanja su veoma važni onome tko se bavi kreiranjem ovako važne stavke. Od jednake važnosti su i naizgled zanemarivi detalji kao što su boja, font, stil i primjenjivost. 

Samo zato što ne vidite grafičkog dizajnera koliko radi na kreiranju vizualnog identiteta tvrtke, to ne znači da je njegov posao ‘usputan’ ili jednostavan. 

Finalni proizvod rada grafičkog dizajnera je plod njegove kreativnosti naziva se također – intelektualno vlasništvo. 

Što je intelektualno vlasništvo?

Intelektualno vlasništvo je proizvod ljudskog uma, koji se smatra nematerijalnim dobrima a može se koristiti u svrhu umnožavanja, upotrebi i prikazivanju drugim ljudima. To je službena definicija na stranicama državnog zavoda za zaštitu intelektualnog vlasništva ili dziv.hr

Da pojednostavimo, intelektualno vlasništvo je neotuđivi proizvod uma kreativnog pojedinca. Izrada vizualnog identiteta, web dizajn, logotip, brendiranje, fotografiranje i snimanje, montaža videa, pisanje za blog – sve navedene funkcije za konačni rezultat imaju unikatni proizvod. Bilo da se radi o blog postu na Internet stranici ili izradi cijelog identiteta za tvrtku, zadatak je jednostavan – kreirati jedinstveni, prepoznatljivi nematerijalni proizvod koji će se moći koristiti višekratno. 

Zato kreiranje vizualnog identiteta, logotipa i ostalih detalja nosi svoju cijenu. 

Vizualni identitet i logotip

Dva pojma koja mogu lako rezultirati zbunjenošću poduzetnika su vizualni identitet i logo. Logo ili logotip je baza na kojoj se zasniva kompletan vizualni identitet tvrtke. Grafički dizajner ovdje ima nešto teži zadatak. Logotip će s vremenom postati prepoznatljiv, odnosno postati će ‘sinonim’ za tvrtku. Ostali dijelovi vizualnog identiteta, kao vizualna obilježja za društvene mreže tvrtki, reklame, naljepnice i slični detalji neće nužno sadržavati i logotip – no misija vizualnog identiteta je da se i dalje zna o kojoj se tvrtki radi. Tu ulogu igraju predodređeni font, boja, točna veličina slova i ostali detalji koji puno znače. 

Kreiranje vizualnog identiteta ne znači samo nacrtati konačnu verziju detalja koji će zastupati tvrtku ili proizvod. Osim ‘crtanja’ za koje su profesionalno obučeni grafički dizajneri, ovaj posao uključuje također odabir boja koje će se koristiti, font i veličina fonta kojim će sve biti ispisano (web stranica, memorandum, vizitke, letci) kreativni stil i specifične elemente koji neće ostaviti puno prostora za manevriranje. Svi navedeni detalji se upisuju u knjigu grafičkog identiteta koju kreira grafički dizajner. 

Već smo spomenuli da je vizualni identitet trajan proizvod. U principu da, no nije na odmet nakon određenog perioda (recimo nakon prvih 10 godina poslovanja) uvesti kakav novi detalj ili modernizirati prijašnji. Detalji i elementi koji se mogu mjenjati, na inače trajnom vizualnom identitetu, su od minorne važnosti i njihova promjena neće negativno utjecati na predstavljanje određenog brenda. 

Jednako vrijedi za logotip. Osnovne odrednice kao što su boja, motiv i poruka logotipa nisu podložne promjeni jer su to odrednice već zapisane u knjizi grafičkog identiteta. No, detalji kao što su koliko godina posluje tvrtka ili slogan koji se možda spontano razvio u međuvremenu, mogu biti dodani na postojeći logotip. Takva promjena neće naštetiti reputaciji tvrtke a klijentima može samo dati do znanja da se radi o ozbiljnoj tvrtki s namjerom da posluje još duže. 

Odgovornost koju nosi vizualni identitet

Jednako kao što logotip predstavlja vašu tvrtku, tako i vizualni identitet vaše tvrtke predstavlja nas, odnosno našu tvrtku. Zato svakom klijentu pristupamo individualno i ‘prazne  glave’ što bi se reklo. Naš konačni rezultat ovisi o tome koliko je poduzetnik ozbiljan po pitanju predstavljanja vlastite tvrtke ili obrta. 

Sve što je poduzetnik spreman uložiti u samom početku će mu se vratiti višestruko i to u kratkom roku. Izradom vizualnog identiteta tvrtka postaje jedinstvena i prepoznatljiva, čak i ako postoji više konkurentskih tvrtki na istom području. 

U samom početku smo zaslužni mi za izgled i reputaciju tvrtke, no daljnje poslovanje svake tvrtke ovisi isključivo o politici iste i ozbiljnosti vodećih pojedinaca. 

Ozbiljni poduzetnici će bez pretjerane intervencije prepustiti kreativni dio profesionalcima koji ulijevaju povjerenje, jer su svjesni da oni sami ne bi mogli taj posao napraviti s jednakom profesionalnošću i lakoćom. S druge strane, povjerenje koje dobijemo od vas, nas motivira da napravimo posao što posebnijim. 

Na koncu, kao ambasadori koji opremaju brandove ‘oružjem’ prepoznatljivosti, cijenimo to što ste voljni prepustiti nam ovako veliku ulogu. To je također pokazatelj da ste svjesni što sve mi možemo napraviti za vas i vašu tvrtku, te na koncu koliko je naš posao zapravo važan. 


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *